Що ж пропонує законопроект «Про повну загальну середню освіту»?

Учням:

  • Визначення власної освітньої траєкторії. Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися із заявою у школу. Створюватиметься індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор. Далі для підтвердження знань з предметів проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА. Якщо ж ідеться про підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати семестровий контроль (тобто 2 на рік).
  • Новий освітній простір. Закон визначає, що медіатеки та ресурсні кімнати, які показали високу ефективність як для навчання дітей з особливими освітніми потребами, так і для інших дітей, найближчим часом мають стати нормою для шкіл.
  • 2 адаптаційні цикли навчання: 1-2 клас та 5-6 клас, що також передбачені законопроектом, дозволять надати додаткову підтримку дітям у найбільш вразливі періоди шкільного життя.
  • Реальний, а не декларативний вибір предметів варіативної складової. Закон дає можливість створювати міжкласні групи для вивчення вибіркових предметів, коли дисципліну слухає не один клас, а збірна група з учнів класів однієї паралелі та суміжних класів.

Вчителям:

  • педагогічна автономія у створенні програм, розробці власної системи оцінювання та заохочення учнів, підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави;
  • більше доплат, зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами;
  • запровадження педагогічної інтернатури. Педінтернатура передбачатиме, що молодий учитель, з навчання прийшовши в заклад, отримає наставника, який консультуватиме, скеровуватиме та опікуватиметься його благополуччям та розвитком.

Батькам:

 

  • безпечне середовище для їхніх дітей. Підкреслюється, що всі вчителі пройдуть курси підготовки з домедичної допомоги. Також батьки дітей з особливими освітніми потребами отримають можливість супроводжувати своїх дітей на уроках;
  • право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти. Якщо батьки вбачають проблеми у роботі закладу та вичерпали усі можливості вирішити це разом з адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над «і» та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації.

Організація навчально виховного процесу

1. Гімназія працює за навчальним планом, що складається на основі розроблених МОН України базових навчальних планів .

2. Педагогічні працівники можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд  із традиційними методами і формами   організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

3. Поглиблена до профільна підготовка забезпечується вивченням курсів за вибором, факультативів, роботою в гуртках.

4. Структура навчального року – семестрова. Тижневий режим роботи регламентується розкладом занять.

5. Робочий навчальний план розробляється щороку на основі Типових навчальних планів МОН України.

 

 

 

 

 

Структура виховної та навчальної діяльності гімназії

Схема роботи гімназії з розвитку пізнавальних здібностей

   Визначаючи основні компоненти змісту освіти, педколектив застосовує комплексний підхід, згідно з яким структура змісту освіти повинна відповідати структурі соціалізації, структурі діяльності та структурі особистості.

    Необхідність формування всебічно, гармонійно розвиненої особистості, підготовки її до життя в сучасному суспільстві обумовлює інтегральний зміст неповної середньої освіти, який системно охоплює соціально й особистісно значущі складові життєвого досвіду учня.

  Реалізація високої гуманістичної місії середньої освіти полягає в підготовці компетентного випускника. Адже школа -це не лише місце, де здобувають знання, уміння та навики. У гімназії розвивається та примножується життєвий потенціал особистості, її життєва компетентність. У школі може і має відбуватися становлення індивідуально-особистісної життєтворчості учня.

  Досягнення особистістю життєвого успіху в сучасних суспільних умовахможливе лише за її соціальної активності, самореалізації, життєвої компетентності, життєтворчості.  Особистість повинна створити свій життєвий успіх, знайти себе в сучасних соціально-економічних умовах.

    Істотні зміни в середній освіті вимагають визначення нової моделі випускника, яка повинна найбільш адекватно відповідати як потребам сучасної особистості, так і вимогам сучасного суспільства. Розробка моделі випускника сприятиме визначенню системи стратегічних цілей та  завдань навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі, визначенню та обґрунтуванню змісту середньої освіти, розробці відповідних методів і прийомів, форм, засобів навчання і  виховання.

    Отже діяльність педагогічного колективу спрямована на виховання компетентного випускника – молоду людину, яка володіє життєвими навичками та компетентностями, необхідними для успішного вирішення життєвих завдань, з якими вона зустрічатиметься у різних сферах власної життєдіяльності (виробництво, політика, життя громади, освіта, сімейне життя, мистецтво та дозвілля, релігія тощо). Компетентний випускник спроможний зберегти, розкрити, розвинути та конструктивно реалізувати свій життєвий і життєтворчий потенціал в умовах  складних вимог і ризиків, які висуває до нього сьогодення.

Download
ЩО ТАКЕ РАНКОВА ЗУСТРІЧ-converted.pdf
Adobe Acrobat Document 236.7 KB
Download
Тема ранкових зустрічей 16 тижня «С%.pd
Adobe Acrobat Document 599.7 KB

ОСВІТНІ ПРОГРАМИ wym-1525256935276

НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ wym-1525257073041

ПОЧАТКОВА ШКОЛА wym-1525257176901

Нормативна база Нової української школи

Скачать
NAKAZ_____NMO-1021.pdf
Adobe Acrobat документ 278.0 KB
Скачать
Наказ МОН від 13.07.2017 №1028.pdf
Adobe Acrobat документ 222.7 KB
Скачать
Додаток до наказу МОН № 1028 від 13.07.2
Adobe Acrobat документ 476.5 KB
Скачать
Наказ по навчальному закладу.pdf
Adobe Acrobat документ 231.8 KB
Скачать
Запровадження ігрових методів.pdf
Adobe Acrobat документ 6.3 MB
Скачать
Tипова освітня програма під керівництвом
Adobe Acrobat документ 876.6 KB
Скачать
наказ організації освітнього середовища.
Adobe Acrobat документ 153.8 KB
Скачать
Типова освітня програма розроблена під к
Adobe Acrobat документ 488.1 KB
Скачать
Наказ 284 від 23.03.2018.pdf
Adobe Acrobat документ 2.3 MB
Скачать
Наказ 283 від 23.03.2018.pdf
Adobe Acrobat документ 1.7 MB
Скачать
Наказ 271.docx.pdf
Adobe Acrobat документ 774.2 KB
Скачать
Наказ 271 стор.69.pdf
Adobe Acrobat документ 418.4 KB
Скачать
Наказ 271 від 22.03.2018 стор.1 (корекці
Adobe Acrobat документ 572.3 KB

План роботи над Всеукраїнським експерементом

Скачать
План роботи над Всеукраїнським експерим
Adobe Acrobat документ 475.3 KB

Модельні навчальні програми

Скачать
1 тиждень Я школяр.pdf
Adobe Acrobat документ 2.1 MB
Скачать
2 тиждень Мій клас.pdf
Adobe Acrobat документ 2.6 MB
Скачать
3 тиждень Мої друзі.pdf
Adobe Acrobat документ 2.6 MB
Скачать
4 тиждень Моє довкілля.pdf
Adobe Acrobat документ 7.0 MB
Скачать
5 тиждень Осінь.pdf
Adobe Acrobat документ 5.1 MB
Скачать
6 тиждень Моя Батьківщина.pdf
Adobe Acrobat документ 1.8 MB
Скачать
7 тиждень.pdf
Adobe Acrobat документ 3.4 MB
Скачать
9 тиждень Ігри.pdf
Adobe Acrobat документ 1.2 MB
Скачать
10 тиждень Театр.pdf
Adobe Acrobat документ 1.4 MB
Скачать
11 тиждень Moда.pdf
Adobe Acrobat документ 2.4 MB
Скачать
12 тиждень Пригоди крапельки.pdf
Adobe Acrobat документ 2.3 MB
Скачать
13 тиждень Зима.pdf
Adobe Acrobat документ 5.2 MB
Скачать
14 тиждень Таємниці космосу.pdf
Adobe Acrobat документ 6.2 MB
Скачать
15 тиждень Подорожуємо в часі.pdf
Adobe Acrobat документ 1.8 MB
Скачать
16 тиждень Зимові свята.pdf
Adobe Acrobat документ 6.8 MB
Скачать
17 тиждень Світ захоплень.pdf
Adobe Acrobat документ 1.6 MB
Скачать
18 тиждень Я мандрівник.pdf
Adobe Acrobat документ 4.9 MB
Скачать
19 тиждень Ми-дослідники.pdf
Adobe Acrobat документ 2.3 MB
Скачать
20 тиждень Спорт.pdf
Adobe Acrobat документ 3.0 MB
Скачать
21 тиждень Мої улюблені книжки.pdf
Adobe Acrobat документ 2.4 MB
Скачать
22 тиждень Транспорт.pdf
Adobe Acrobat документ 1.1 MB
Скачать
23 тиждень Професії.pdf
Adobe Acrobat документ 6.5 MB
Скачать
24 тиждень Як керувати часом.pdf
Adobe Acrobat документ 1.6 MB
Скачать
25 тиждень Весна.pdf
Adobe Acrobat документ 2.0 MB
Скачать
26 тиждень Весняні свята.pdf
Adobe Acrobat документ 2.0 MB
Скачать
27 тиждень Навіщо їсти.pdf
Adobe Acrobat документ 2.2 MB
Скачать
28 тиждень Світ рослин.pdf
Adobe Acrobat документ 1.4 MB
Скачать
29 тиждень Світ тварин.pdf
Adobe Acrobat документ 1.5 MB
Скачать
30 тиждень Веселка.pdf
Adobe Acrobat документ 1.1 MB
Скачать
31 тиждень Моя родина.pdf
Adobe Acrobat документ 1.4 MB
Скачать
32 тиждень Ми українці, ми європейці.pdf
Adobe Acrobat документ 1.0 MB
Скачать
33 тиждень Літо.pdf
Adobe Acrobat документ 1.4 MB

                                                                                                                                      Директор гімназії                                                                                                                                                                   Харченко І.В.

 

 

                   План заходів

                                  щодо впровадження Концепції Нової української школи

                       в умовах  реформування  початкової освіти в Грозинській гімназії

 

 

Напрям  діяльності

Шляхи практичної реалізації

Термін виконання

Виконавці

1. Інформаційне забезпечення

1) Підготовка документів щодо поетапного переходу на новий Державний стандарт початкової освіти

упродовж

2018-2019 років

Заступники

2) Створення інформаційно-ресурсного банку даних:

- кількісного та якісного складу вчителів початкових класів;

- стан готовності освітнього закладу до впровадження нових стандартів початкової освіти;

- картотеки науково-популярної та методичної літератури з проблеми;

-  перспективного педагогічного досвіду

щорічно

 до 25 травня

Заступник з НМР

3) Здійснення методичного супроводу педагогів з питань інтегрованого навчання першокласників та реалізації компетентнісного підходу до навчання

упродовж

2018-2022 рр.

Заступник з НМР

4) Створення на сайті розділу  «НУШ», систематичне оновлення матеріалів з даного питання

постійно

Заступник з НВР, НМР

 

5) Поповнення  новими матеріалами «Методичного порталу для вчителів початкових класів гімназії»

                                        

2018-2022 рр.

 

 

6) Поповнення матеріалами  постійно діючої рубрики «Батькам майбутніх першокласників Нової української школи» із залученням спеціалістів різних галузей (учителів, лікарів, логопедів, психологів, батьків) на сайті гімназії

 

2018-2022 рр.

Вчителі, логопед, психолог

2.Навчально-методичне забезпечення

1) Впровадження  заходів Концепції Нової української школи в умовах  реформування початкової освіти в гімназії щодо підготовки вчителів 1-их класів відповідно до змісту Державного стандарту Нової української школи

 

2018-2021 рр.

Заступник з НВР

2) Оновлення тематичного планування методичної комісії вчителів початкових класів з метою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на основі нового змісту загальної середньої освіти, що ґрунтується на компетентнісному, особистісно орієнтованому та інтегрованому підходах до навчання

 

2018-2019 рр.

Заступник з НМР, голова методичної комісії

3) Організація обговорення питання щодо впровадження Державного стандарту початкової  загальної освіти  у 2018-2019 н.р. (на нараді заступників директора з навчально-виховної роботи, навчально-методичної роботи, засіданні педагогічної ради)

квітень-червень

2018 р.

Директор , заступники

4) Планування роботи керівником методичної комісії вчителів початкових класів  щодо поетапного впровадження Державного стандарту початкової  загальної освіти (проблемні, творчі, робочі групи, майстер-класи, тренінги, методичні мости, школи педагогічної майстерності,  педагогічні майстерні, зустрічі з авторами підручників)

 

2018-2022 рр.

Заступник з НМР, голова методичної комісії

5) Участь вчителів початкових класів  у Всеукраїнських, обласних, районних заходах щодо запровадження Концепції Нової української школи

 

2018-2019 рр.

Заступник з НМР, вчителі початкових класів

6) Вивчення питання впровадження Державного стандарт  початкової загальної освіти та розгляд питання на педагогічній раді   закладу освіти

Щорічно до 2023 р.

Директор гімназії, заступники

 

7) Висвітлення передового педагогічного досвіду вчителів початкових класів щодо практичного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в засобах масової інформації,  на сайті гімназії, участь в інтернет- конкурсах («Педагог-новатор», «На урок»).

 

2018-2022 рр.

Заступник з НМР, вчителі початкових класів

 

8) Аналіз навчально-методичної бази початкових класів відповідно до «Орієнтовного переліку засобів навчання в початковій школі» та «Рекомендацій щодо створення освітнього середовища «Новий освітній простір»

січень-квітень

2019 року

Заступники з НВР, НМР

 

9) Організація роботи щодо поступового переоснащення класних кімнат для учнів початкової школи відповідно до «Орієнтовного переліку засобів навчання в початковій школі» та «Рекомендацій до створення освітнього середовища «Новий освітній простір»

Травень-серпень

2018 р.,

2019-2021рр.

Дирекція гімназії

 

10) Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду щодо практичного впровадження Державного стандарт  початкової загальної освіти

 

2018-2022рр.

 

Заступники з НВР, НМР

Психологічний супровід упровадження нового змісту початкової освіти

 

1)Організація психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу щодо запровадження Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освіти в гімназії

 

 

2018-2021 рр.

Практичний психолог

2) Опрацювання методичних рекомендацій практичним психологом закладу освіти щодо забезпечення наступності  у роботі  дошкільної та початкової  освіти

 

2018-2019 років

 

 

Практичний психолог

3) Здійснення психолого-педагогічного супроводу діяльності консультативних пунктів для батьків майбутніх першокласників

 

2018–2019 рр.

Методичний кабінет, практичний психолог гімназії

 

4) Взяття участі  семінарах-практикумах для практичних психологів з метою профілактики емоційного вигорання вчителів та підвищення мотивації професійної діяльності в умовах реформування  початкової освіти

 

2018-2019 рр.

Методичний кабінет, практичний психолог гімназії

Підсумково-аналітичний

1) Участь у роботі Відкритої педагогічної ради «Перші результати реалізації нового Державного стандарту початкової  освіти»

червень

2018 р.

Вчитель початкових класів, заступник директора з НМР

2) Вивчення стану готовності закладу загальної середньої освіти до впровадження нового змісту початкової освіти в частині навчально-методичного забезпечення

червень-серпень

2018 р.

Директор гімназії, заступники, вчитель початкових класів

3) Вивчення питання впровадження Державного стандарту  початкової загальної освіти в початкових класах гімназії

ІV квартал

2022 року

Директор гімназії, заступники

Стаття 12. Повна загальна середня освіта

1. Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

вільне володіння державною мовою;

здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

математична компетентність;

компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

інноваційність;

екологічна компетентність;

інформаційно-комунікаційна компетентність;

навчання впродовж життя;

громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

культурна компетентність;

підприємливість та фінансова грамотність;

інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

2. Повна загальна середня освіта в Україні є обов’язковою і здобувається в інституційних або індивідуальних формах, визначених законодавством, як правило, в закладах освіти.

3. Повна загальна середня освіта має три рівні освіти:

початкова освіта тривалістю чотири роки;

базова середня освіта тривалістю п’ять років;

профільна середня освіта тривалістю три роки.

Початкова, базова середня і профільна середня освіта можуть здобуватися в окремих закладах освіти або у структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти).

4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

5. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

6. На рівнях початкової та базової середньої освіти освітній процес може організовуватися за циклами, визначеними спеціальним законом, поділ на які здійснюється з урахуванням вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

7. Здобуття профільної середньої освіти передбачає два спрямування:

академічне - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти;

професійне - орієнтоване на ринок праці профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей і потреб учнів.

Здобуття профільної середньої освіти за будь-яким спрямуванням не обмежує право особи на здобуття освіти на інших рівнях освіти.

Заклади освіти можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за одним чи обома спрямуваннями.

8. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

9. Порядок, умови, форми та особливості здобуття повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.